فرهنگ، هنر و رسانه ظرفیت اشتغال‌زایی بالایی دارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۵

فرهنگ، هنر و رسانه ظرفیت اشتغال‌زایی بالایی دارد

وزیر ارشاد: به بهانه تبصره ۱۸ می‌توانیم یک واکاوی مجدد در فرصت‌های شغلی موجود و بالقوه حوزه فرهنگ و هنر داشته باشیم.

به گزارش  «صبا»، سید عباس صالحی در مراسم امضای تفاهمنامه با موضوع «برنامه اشتغال و تولید سال ۹۷ در حوزه فرهنگ و هنر» با سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: فرهنگ و هنر روح جامعه ایرانی است که در طول تاریخ چند هزار ساله ما با هویت ایرانی تنیده شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با چنین نگاهی، سرمایه‌گذاری روی فرهنگ و هنر، سرمایه‌گذاری روی هویت ایرانی و بقای روح این هویت است.

صالحی با بیان اینکه ما را در کل جهان با همین هویت تعریف می‌کنند، گفت: می‌توان به بخش فرهنگ به عنوان اقتصاد مولد نگاه کرد. هر سال ۴۵۰۰ فیلم در حوزه سینما ساخته می‌شود که بخش قابل توجهی از استعدادی که در سینما وجود دارد، یک استعداد بالفعل برای حوزه فرهنگ و هنر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد:سالانه ۷۰۰۰ تئاتر در کشور اجرا می‌شود و ۱۰۰ هزار فعال تئاتری نیز در کشور وجود دارد. همچنین ۵۰ هزار فعال موسیقی و حدود ۶۰۰۰ رسانه مکتوب و غیرمکتوب در کشور داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از فارغ‌التحصیلان فرهنگ و هنر آمادگی حضور فعال در بازار را دارند، اظهار داشت: به نظر می‌رسد امسال به بهانه تبصره ۱۸‌می‌توانیم یک واکاوی مجدد در فرصت‌های شغلی موجود و بالقوه‌ حوزه فرهنگ و هنر داشته باشیم.

صالحی خاطرنشان کرد: برای امسال ۲۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد که این فرصت، می‌تواند برای سال ۹۸ میدان‌های دیگری را باز کند.

همچنین در این مراسم شهیدزاده رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: با امضای تفاهم‌نامه امروز، صندوق نیز وارد حوزه مهم فرهنگ خواهد شد؛ چرا که اگر فرهنگ درست توسعه پیدا کند سایر بخش‌ها نیز تغییر مثبت خواهد داشت و ریشه بسیاری از مسایل به فرهنگ بر می‌گردد.

وی افزود: صندوق با پیشنهاد دولت و نظر رهبری حدود ۱.۵ میلیارد دلار را برای ایجاد اشتغال در روستاها پیش بینی کرده است که امیدواریم موجب توسعه شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است