آیین «خلیل شعر انقلاب» در دیر برگزار می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۹

آیین «خلیل شعر انقلاب» در دیر برگزار می‌شود

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر از برگزاری ششمین آیین بزرگداشت «خلیل عمرانی» شاعر شعر انقلاب در دیر با حضور شاعران برتر کشور و استان خبر داد.

به گزارش «صبا»؛ مصطفی مردانی صبح سه‌شنبه در نشست انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر اظهار داشت: شعر انقلاب اسلامی همواره ثابت‌قدم در راستای آرمان‌های انقلاب قدم برداشته و به عنوان زبان گویای مردم در مقاطع تاریخی انعکاس دهنده روح وحدت و یکپارچگی جامعه است.

وی افزود: قضاوت در مورد شعر انقلاب در زمان کوتاهی که از حیات آن می‌گذرد هر چند اندکی دشوار است اما منشأ تحولات بسیاری در جامعه شده است و تأثیرهای مثبت آن هر روز بیشتر نمایان می‌شود و می‌توان انتظار داشت شعر انقلاب سریعتر از آنچه انتظار است به بلوغ رسد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان گفت: خلیل عمرانی شاعر انقلابی استان بوشهر در زمان حیات کوتاه خود به تکامل شعر انقلاب اسلامی سرعت بخشید و آیین بزرگداشت این هنرمند از سوی کمیته مردمی بزرگداشت خلیل شعر ایران با هدف ارج‌گذاری به خدمات ایشان در حوزه شعر انقلاب ترویج هنر متعهد برگزار می شود.

مردانی خاطرنشان کرد: در آیین بزرگداشت زنده یاد خلیل عمرانی شاعران برتر کشور همچون رضا اسماعیلی و مبین اردستان به همراه شاعران هم استانی و جواد جمیری جانشین سازمان بسیج هنرمندان کشور حضور دارند.

وی با قدردانی از همکاری امام‌جمعه دیر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سپاه شهرستان دیر، کانون بسیج هنرمندان دیر، شاعران و نهادهای دیگر در برگزاری این آیین یادآور شد: ششمین بزرگداشت «خلیل شعر انقلاب» چهارشنبه پنجم دی‌ماه ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در تالار فرهنگ دیر برگزار می‌شود.

خلیل عمرانی متولد ۱۳۴۳ در روستای لمبدان شهرستان دیر شاعر آیینی و انقلابی استان بوشهر است. از این هنرمند تاکنون مجموعه اشعار «مروارید خوش»، «به ساعت گل سرخ»، «ساعت به وقت شرعی دریا» و «گزیده ادبیات معاصر» منتشر شده است.

زنده‌یاد خلیل عمرانی در آذر سال ۹۱ در ۴۸ سالگی به علت سکته مغزی درگذشت.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است