خط قرمز فرضی تلویزیون را کنار زدیم! | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۱

خط قرمز فرضی تلویزیون را کنار زدیم!

«نباید محدودیت های معمول تلویزیون را در این کار اعمال می‌کردم. به نظر من در این‌ سریال ما آن خط قرمز فرضی تلویزیون را کنار زدیم»

به گزارش خبرنگار «صبا»،نشست خبری سریال «مینو» با حضور عوامل، بازیگران این سریال و اهالی رسانه در سازمان هنری رسانه ای اوج در حال برگزاری است.
در ابتدای این نشست امیر پور وزیری؛ کارگردان این سریال گفت: سریال «مینو» کاری بسیار سخت و پر کاری بود. سریال سازی بیش از هر چیزی شما را در معرض نقد قرار می‌دهد ولی بسیار کار جذاب و خوبی است.
در ادامه مهدی همایونفر؛ نویسنده این سریال افزود: من از قدیم به ژانر دفاع مقدس علاقه دارم، دوست داشتم‌ درام عاشقانه ای در جنگ بسازم. در دوران‌جنگ چهره کاملا مردانه بود. در مقطعی که دشمن به خرمشهر حمله کرد ایران بسیار غافل گیر شد. درآن زمان بنای مردم خروج از شهر نبود . از جمله زیبایی های این برهه حضور زنان در این مقطع بود که بسیار موضوع قابل بحثی است و بهانه ای شد برای  ساخت سریال «مینو».
عباس غزالی نیز ادامه داد: زمانی که فیلمنامه به دستم رسید، اتفاقات قصه در ذهنم شکل گرفت و با یک قصه جذاب رو به رو شدم. خیلی خوسحالم که توانستم با این گروه درخشان همکاری کنم و این یک کار شریفی است. «مینو» از معدود سریال‌هایی بود که با شروع قصه شخصیت ها شکل می‌گرفت و قصه شروع می‌شد و یکی ‌از دلایلی که باعث‌شد مخاطب با سریال «مینو» ارتباط برقرار کند؛ همین‌ مسئله بود.
وی ادامه داد: سعی می کنم به کارکتری که در قصه گفته شده و نوشته شده خودم را به آن‌ نزدیک‌کنم. هر نقشی یک شناسنامه ای دارد و من در ابتدا سعی می‌کنم به ذهنیت نویسنده و کارگردان نزدیک‌ کنم و از عباس غزالی جدا شوم و به کارکتر اصلی نزدیک شوم. به غیر از تاریخ سریال هایی که در خصوص جنگ کار کردم هیج شباهتی به هم ندارد. من در شخصیت بهروز  به تیپ سازی نزدیک شدم ولی شخصیت رضا کاملا شخصیت سازی است.
مهدیه نساج؛ نقش اصلی این سریال گفت: من از سریال آسپرین با سلمان فرخنده آشنا بودم و برای این کار انتخاب شدم. سریال «مینو» اولین نقش اصلی بود که من در آن بازی کردم و در این سریال اتفاقات تراژدیک زیادی برای من در آن افتاد و تجربه تکرار نشدنی برای من خواهد بود. فکر می‌کنم‌ مخاطبان که سریال را می‌بینند متوجه سختی‌های عجیب و غریب کار ما شده اند. باز خوردهایی که از مردم‌می‌رسد بسار جذاب است. سعی کردیم خیلی شخصیت مینو بکر باشد. خواستیم شبیه هیج‌کس نباشد و تا آنجایی که شد سعی کردم کاملا جدید باشم.
امیر پوروزیری در پاسخ به سوال خبرنگار «صبا» مبنی بر طراحی چهره و لباس بازیگران ‌این سریال گفت: نباید محدودیت های معمول تلویزیون را در این کار اعمال می‌کردم. به نظر من در این‌ سریال ما آن خط قرمز فرضی تلویزیون را کنار زدیم. در هر فیلمی باید واقعیت ها را نشان داد از نحوه زندگی و حجاب تا غیره… ما در «مینو» واقعیت ها را به تصویر کشیدیم ولی درگیر ممیزی ها نشدیم.
سلمان فرخنده؛ دیگر بازیگر سریال «مینو» اضافه کرد: جای بسیاری از دوستان در اینجا خالی است.  من بعد از ۵ قسمت از نگارش به گروه اضافه شدم و خیلی خوشحالم‌ که استقبال از این‌ سریال استقبال شده است. امیر پوروزیری علاوه بر کارگردانی در نگارش تمام سکانس ها حضور داشت و بسیار به تیم کمک کرد و این ماحصل همکاری کارگردان، بازیگر و نویسندگان است. امیر پوروزیری در لحظه می‌سازد و روند اجرایی در فیلمنامه اثر گذار است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است