کلینت ایستوود روایتی فرعی از یک ماجرای تروریستی را جلوی دوربین می‌برد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۸
نمایشی از قدرت تخریب رسانه‌ها

کلینت ایستوود روایتی فرعی از یک ماجرای تروریستی را جلوی دوربین می‌برد

فیلم جدید کلینت ایستوود درباره یک ماجرای تروریستی واقعی که ساخت آن از سال 2014 در فاکس مطرح بود به پروژه جدید برادران‌وارنر بدل گشت.

به گزارش صبا به نقل از هالیوودریپورتر، جریان ساخت پروژه همچنان بدون نام کلینت ایستوود درباره یک مامور امنیتی آبرو رفته، سرانجام در استودیو برادران‌وارنر ریشه گرفت. مقدمات تولید این فیلم در ابتدا و از سال ۲۰۱۴ در کمپانی فاکس مطرح بود و ایستوود امیدوار است کار فیلمبرداری آن در سال جاری آغاز شود.

شخصیت اول این فیلم یک مامور امنیتی به نام ریچارد جوئل است که جونا هیل نقش او را بازی خواهد کرد و لئوناردو دی‌کاپریو نیز نقش وکیل مدافع او
را برعهده دارد. تیم مور، جسیکا میر، کوین میشر و جنیفر دیویدسون از دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

داستان این پروژه بی‌نام، روایتی است واقعی از ماجرای یک بمبگذاری تروریستی که در آتلانتای جورجیا و در حین برگزاری المپیک تابستانی سال ۱۹۹۶ به وقوع پیوست. در آن زمان ریچارد جوئل یکی از ماموران حفظ برقراری امنیت بازی‌ها و اولین نفری بود که کوله پشتی حاوی بمب‌ها را کشف کرد. او بلافاصله بعد از پیدا کردن بمب‌ها، آژیر خطر را به صدا درآورده و پلیس را از ماجرا خبردار کرد.

گرچه در نهایت بمب عمل کرد و یک نفر را کشت و ده‌ها نفر را زخمی کرد، اما واکنش سریع جویل و دیگران نیروهای امنیتی در تخلیه محل منجر به نجات جان افراد زیادی شد.

بعد از این ماجرا ریچارد جوئل در ابتدا از سوی رسانه‌ها به قهرمان این معرکه تبدیل شد، اما مدت کوتاهی بعد و پس از آنکه پلیس به او مظنون شد، از سوی همین رسانه‌ها آماج شدیدترین تهمت‌ها و تخریب‌ها قرار گرفت. او پس از تحقیقات مفصل و بعد از آن که FBI دو بار محل زندگیش را مورد جستجو قرار داد از این اتهام مبرا گشت ولی نامش به عنوان یکی از قربانیان محاکمه‌های بی‌رحمانه و بی‌سند و ‌مدرک رسانه‌ها ماندگار شد. جوئل در سال ۲۰۰۷ و در سن ۴۴ سالگی درگذشت.

این پروژه در ابتدا قرار بود در کمپانی فاکس ساخته شود اما پس از آن که کار نقل و انتقال مالکیت فاکس به دیزنی در آغاز بهار امسال به اتمام رسید، کلینت ایستوود تصمیم گرفت به خانه‌ همیشگی خود در برادران‌وارنر بازگردد.

اشکان مزیدی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است