نمی‌خواستم برده و اسیر تهیه کننده‌ها شوم/ افشای یک راز | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۴
کلود للوش کارگردان فرانسوی:

نمی‌خواستم برده و اسیر تهیه کننده‌ها شوم/ افشای یک راز

کلود للوش کارگردان سرشناس فرانسوی برنده جایزه نخل طلای کن از رد کردن پیشنهاد کار با بازیگرانی چون مارلون براندو و استیو مک‌کویین پرده برداشت.

به گزارش صبا به نقل از پلی‌لیست، کلود للوش کارگردان سرشناس فرانسوی برنده جایزه اسکار است که با وجود ۸۱ سال سن همچنان در عرصه سینما فعال است. او در طول پنج دهه اخیر به طور مداوم فیلم ساخته است و آخرین اثر او همین فیلم «بهترین سال های یک زندگی» بود که در جشنواره کن امسال برای نخستین بار به نمایش در آمد.

با این حال با توجه به مصاحبه جدید این کارگردان به نظر می رسد مشهورترین فیلم های زندگی للوش آن فیلم هایی هستند که او آن ها را رد کرده است.

این فیلمساز در گفتگو با خبرگزاری سینمایی کولایدر از چگونگی نخل طلایی که برای فیلم «یک مرد و یک زن» برد و همینطور اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبانی که برای این فیلم به دست آورد، سخن گفت و اینکه این موفقیت ها موقعیت های مناسبی را برای او به وجود آوردند. هرچند که این پیشنهادها و موقعیت ها برای آقای کارگردان، چون که می خواسته کنترل خلاقانه اش روی فیلم ها حفظ شود، تحریک آمیز نبوده است.

بنا به مصاحبه للوش، کارگردان اسطوره ای سینمای فرانسه کار کردن با چند تن از غول های بازیگری سینمای جهان از جمله مارلون براندو و استیو مک‌‎کویین را به این دلیل که نمی خواسته «برده و اسیر تهیه کنندگان» شود رد کرده است.

او همچنین شانس کارگردانی کردن یکی از مشهورترین و محبوب ترین کاراکترهای تاریخ سینما یعنی جیمز باند را نیز داشته که آن را نیز رد کرده است.

للوش در این باره به کولایدر گفت: من همیشه معتقد بودم کارگردان مهم تر از تهیه کننده است اما در هالیوود تهیه کننده مهم تر است.

للوش افزود: البته باید گفت که در آمریکا، کارگردان های مولفی نیز وجود دارند که فیلم های مهمی ساخته اند مثل وودی آلن، جان کاساویتس و فیلمسازان مهم دیگری چون کاپولا و اسکورسیزی که توانسته اند با وجود موانع استودیوها کار کنند.

خالق «یک مرد و یک زن» گفت: اگر می توانستم آنچه را می خواهم بسازم هیجان زده می شدم که با براندو و استیو مک کویین کار کنم اما آنها (تهیه کنندگان) می خواستند تدوین نهایی را خودشان انجام دهند. یک بار از من خواسته شد که یک فیلم جیمز باندی بسازم، دلم می خواست زنی را در فیلم به تصویر بکشم که قلب جیمز باند را می شکند. اگر کاراکتر جیمز باند به یک مرد شبیه بود و نه یک ابر قهرمان، از آن کاراکتر خوشم می آمد.

آخرین ساخته للوش با نام «بهترین سال های یک زندگی» که به گونه ای دنباله فیلم مشهور «یک مرد و یک زن» ساخته خودش است، در جشنواره کن امسال در بخش خارج از مسابقه به نمایش درآمد.

محمدامین شکاری

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است