مدیران و کارکنان صداوسیما بیش از همه محتاج پایش رفتار و کردار خود هستند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۲
معاون امور استان های صداوسیما:

مدیران و کارکنان صداوسیما بیش از همه محتاج پایش رفتار و کردار خود هستند

به گفته علی دارابی معاون امور استان‌های صدا و سیما، مدیران و کارکنان صدا و سیما بیش از همه محتاج به مراقبت، پایش، رصد و محاسبه رفتار و کردار خود هستند.

دارابی

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، علی دارابی معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما در همایش مدیران کل مراکز استان‌های رسانه ملی که با شعار «گام دوم، رسانه استانی، آینده‌نگری و مخاطب‌محوری» در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مدیران و کارکنان صدا و سیما بیش از همه محتاج به مراقبت، پایش، رصد و محاسبه رفتار و کردار خود هستند که در دین اسلام به عنوان محاسبه نفس مطرح شده است.

وی افزود: امام خمینی(ره) در یکی از بیانات خود فرمودند: «ما همه هیچ هستیم» هر چه هست خداست. همه ما در معرض غرور، تکبر، حسد، نفاق، دروغ گویی، شهوت پرستی، دنیاپرستی، مقام پرستی و … هستیم.
معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های این نهاد مردمی خاطرنشان کرد: مدیری که با هنر تئاتر، نمایش، سینما، فیلم و رادیو بیگانه است اشتباهی آمده است. ما حتی به دلیل مسئولیتی که داریم باید مرتب دانش، آگاهی و اطلاعات حرفه‌ای و کاری خود را بالا ببریم. این یک توصیه صرف نیست یک دستور سازمانی، وظیفه، ماموریت کاری و اقدامی حرفه ای برای همه ما است.
دارابی ادامه داد: در سخنان ابن سینا، ویژگی‌های مدیران و معلمان خوب و نمونه بیان شده که از آن جمله می‌توان به خردمندی، دینداری، وقار، مروت، پاکدامنی و معاشرت با دیگران بر اساس حسن اخلاق اشاره کرد.
وی به اولویت‌های رسانه ملی در سال جاری پرداخت و گفت: تلاش بایسته و گام برداشتن برای  رونق تولید، اهتمام به شناخت و ارائه راهکار برای رفع آسیب های اجتماعی، ترویج حجاب و عفاف، چگونگی گذراندن اوقات فراغت در تابستان، مراسم ها و مناسبت های مهم سال، امیدآفرینی و پرهیز از سیاه نمایی، برجسته سازی خدمات نظام و مسئولان و تلاش برای عملیاتی شدن توسعه پایدار در استان ها برخی از اولویت‌های رساته ملی در سال جاری هستند.
معاون امور استان‌های صدا و سیما بیان کرد: انتخابات اسفند ۹۸ مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان در برخی از استان‌ها، کاری مهم پیش روی مراکز است؛ راهبرد رسانه ملی، انتخاباتی پرشور با مشارکت بالا است. حفظ استقلال رسانه یک اصل است و از سوی دیگر ما باید به نهادهای نظارتی و اجرایی (شورای نگهبان، وزارت کشور ، استانداری ها و … ) کمک کنیم تا انتخاباتی قانونی، رقابتی، مشارکت جو و امن را برگزار کنند.
وی مهمترین رسالت رسانه ملی را مشارکت گسترده مردم در انتخابات دانست و تصریح کرد: برای این مهم باید از ساختارهای مختلف برنامه سازی استفاده شود، ستاد انتخابات استان (مرکز) تشکیل و با ستاد معاونت در ارتباط باشد و برای مشارکت مردم برنامه ریزی کند.
دارابی با بیان اینکه سال ۹۸ سال مستند در مراکز است، گفت: مستند های تاریخی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فهرستی بالغ بر ۲۰۰۰ عنوان در سیمای استان ها مطالعه و در اختیار مراکز قرار داده شده است. هر استان امسال باید برابر ظرفیتی که در سیمای استانها و مراکز توافق می کند با تزریق منابع مالی از ستاد معاونت و استان آن را تولید کند. این کار بسیار مهمی است که باید امسال تحقق یابد.
معاون امور استان‌های صدا و سیما با اشاره به ابنکه دو جشنواره مهم پیش روی معاونت امور استان‌ها در سال جاری است، مطرح کرد: تیرماه دومین «جشنواره ملی پویانمایی و نمایش عروسکی ایران» ونخستین دوره «کارگاه عروسکی» در کرمانشاه و مردادماه بیست و دومین «جشنواره تولیدات مراکز استان های صدا و سیما» در خراسان شمالی برگزار خواهد شد.
معاون امور استان‌های صدا و سیما ارتقا غنای بصری شبکه‌ها را از دیگر اولویت‌های کاری مراکز در سال جاری برشمرد و افزود: رنگ، فونت نوشتن، لوگو، شکل و سیمای ظاهری تلویزیون که به آن هویت یا غنای بصری می گوییم در جذب مخاطب و افزایش آن تاثیر دارد. لازم است این امر را همه شبکه های تلویزیونی در سال ۹۸ مورد توجه قرار دهند و همچنین توجه به اهمیت و جایگاه زیرنویس در شبکه‌های تلویزیونی هم باید در دستور کار مدیران قرار گیرد.
دارابی به جایگاه صدای مراکز و اهمیت رادیونما اشاره کرد و گفت: لازم است که نرخ برنامه های پرمخاطب و فاخر رادیو را با تشخیص مدیران مراکز افزایش دهیم. همچنین توجه به اهمیت موسیقی، ترانه، سرود و شعر در رادیو و استفاده هنرمندانه از این ابزارها نیز ضروری است.
وی ذرباره فضای مجازی به عنوان یک ابررسانه در دنیای جدید بیان کرد: لازم است مدیران مراکز در فضای مجازی فعالیت داشته باشند. ضمن آنکه حمایت از نیروهای معاونت فضای مجازی هم در دستور کار قرار بگیرد.
معاون امور استان‌های صدا و سیما بر ضرورت صیانت از زبان و ادبیات فارسی تاکید و تصریح کرد: لازم است موسیقی ها به سمت افزایش کیفیت و محتوا حرکت کنند چرا که از سال ۹۵ تاکنون تولیدات از ۳۴۰ قطعه به ۶۴۰ قطعه (دو برابر) افزایش یافته است. همچنین تولید نماهنگ و ویدئوکلیپ‌های فاخر و جذاب هم به عنوان یک اولویت در دستور کار باشد.
وی مدیریت جدول پخش را از دیگر اولویت‌های کاری مراکز دانست و عنوان کرد: شخص مدیر کل، فرماندهی و ریاست عالیه جدول پخش در صدا و سیمای مرکز را بر عهده دارد؛ ذکر این نکته ضروری است که جدول پخش ها نیاز به دگرگونی و بازنگری جدی دارد.
دارابی در پایان با اشاره به اینکه نوآوری و حمایت از ایده‌های جدید باید در برنامه‌سازی مراکز صورت گیرد، مطرح کرد: می‌توان بخشی را برای دریافت نظرات مردمی و استفاده از آنها در برنامه‌های مختلف در نظر گرفت. همچنین بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و گروه‌های مرجع، رصد و پایش شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیون، نگاه به آینده و تحولات رسانه در مسیر پیش رو هم امری ضروری است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است