«همین الان یهویی» نمی‌گذارد سر مردم کلاه برود/ دردسرهای آقای غم‌پرور | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۹
جواد سیدمحسنی در گفتگو با صبا:

«همین الان یهویی» نمی‌گذارد سر مردم کلاه برود/ دردسرهای آقای غم‌پرور

تهیه کننده و کارگردان برنامه طنز آموزشی «همین الان یهویی» که به کلاهبرداری های اینترنتی می پردازد، می گوید این برنامه سعی دارد به مردم آموزش هایی دهد که کمتر در این زمینه آسیب ببینند.

همین الان یهویی

سید جواد سید محسنی تهیه کننده و کارگردان برنامه تلویزیونی «همین الان یهویی» درباره اهداف این برنامه شبکه دو سیما توضیح داد: برنامه «همین الان یهویی» سعی دارد با زبان طنز جلوی کلاهبرداری های اینترنتی را بگیرد و فرهنگ استفاده درست از کارت های بانکی را آموزش دهد تا افراد اطلاعات کارت مانند رمز خود را جایی بازگو نکنند.

به گفته وی، در این برنامه تلاش شده است تا نکات و اصطلاحاتی که در زمینه کلاهبرداری های سایبری وجود دارد در قالب نمایش های طنز بیان شود تا مخاطبان راحت تر متوجه این مسایل شوند.
وی با بیان اینکه باتوجه به پیام های دریافتی برنامه و گزارش روابط عمومی شبکه دو استقبال از برنامه خوب بوده است و مردم از برنامه راضی هستند، گفت: رضایت مردم از برنامه برای ما انگیز شد که آیتم های و عروسک های جدید به برنامه اضافه کنیم.
محسنی درباره شخصیت عروسکی جدیدی که به برنامه اضافه شده است، اظهار کرد: عروسک جدید «غم پرور» نام دارد. این کاراکتر اخمو و شخصیت توداری دارد به همین دلیل اسمش را «غم پرور» گذاشته ایم. «غم پرور» شخصیت خالی بندی است که خود واقعی اش را نشان نمی دهد و به آن چه که نیست تمارض می کند.
وی ادامه داد: به دلیل ارتباطی که مردم با برنامه برقرار کردند تصمیم گرفتیم کاراکتری اضافه کنیم تا حرف های مردم را در قالب حرف ها و کارهای آن شخصیت بیان کنیم.
محسنی درباره چگونگی به وجود آمدن شخصیت های عروسکی جدید در برنامه «همین الان یهویی» تصریح کرد: بستگی به پرونده های موجود و تخلفاتی که اتفاق می افتد، دارد. ما در جلسات اتاق فکر براساس پرونده،‌ افرادی را که سرشان کلاه رفته است انتخاب می کنیم به عنوان مثال آقای «غم پرور» هم نماینده قشری است که بارها با موضاعات مختلف سرشان کلاه رفته و قربانی شده اند.
به گفته وی، صداپیشه عروسک «غم پرور» علی باقرلی و محمد علوی عروسک گردان این عروسک است.
عدم آگاهی مردم کمک به کلاهبردان است/ «غم‌پرور» حرف مردم را می زند
همچنین محسنی از دلیل خود برای انتخاب موضوع کلاهبرداری اینترنتی برای ساخت برنامه «همین الان یهویی» گفت: من قبلاً کلیپ های پلیس فتا را ساخته بودم و دیدم که بیشتر کلاهبرداری ها از نوع اینترنتی است و ناآگاهی مردم خیلی به کلاهبرداران کمک می کند. همه این مسایل باعث شد تصمیم بگیریم برنامه «همین الان یهویی» را بسازیم که پلیس فتا هم به کمک ما آمد و اطلاعات و کارشناس در اختیار برنامه گذاشت.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا داستان های نمایش‌هایی که در برنامه اجرا می شود بر اساس واقعیت است یا نه، بیان کرد: بالای ۹۰ درصد داستان ها بر اساس اتفاق های واقعی است اما اگر قرار باشد ما آن داستان را به همان صورتی که هست نمایش دهیم برنامه برای مخاطب جذابیتی ندارد به همین دلیل داستان های واقعی نمایش ها را به صورت طنز بیان می کنیم.
محسنی در پایان درباره اینکه چرا تصمیم گرفته موضوع کلاهبرداری را در قالب یک برنامه ترکیبی عروسکی بسازد، توضیح داد:‌ عروسک ها چون طنز هستند و آواز می خوانند در انتقال مفاهیم تاثیر بیشتری دارند. به نظر من به دلیل کودک درون، آدم ها دوست دارند حرف های آموزشی را از زبان یک عروسک بشنوند. البته عروسک های «همین الان یهویی» سن بالا هستند و همین موضوع باعث شد دست ما برای بیان بعضی حرف ها و موضوعات بازتر باشد.
ناآگاهی مردم کمکی به کلاهبرداران است/ «غم‌پرور» حرف مردم را می زند
عوامل برنامه عبارتند از مجری کارشناس: ندا غفاری، بازیگر دوربین مخفی: امید حمیدی، گروه نویسندگان: ایمان صابر، ندا غفاری، سیدجواد سیدمحسنی و سارا کنعانی، مجری طرح: موسسه فیلمسازی قاب عکس نقره ای، کارشناس انتظامی: سرهنگ علی خلیلی، منشی صحنه: مهناز نظری، دستیار کارگردان: غلامرضا نیک بخت، دستیار تهیه کننده: فراز فرهمندنیا، گروه تصویربرداری: ابراهیم جعفری نیا، علی رضایی، سرپرست گروه انیمیشن: فریبا جعفرزاده، سرپرست جلوه های ویژه: مهدی صمیمی، تدوین: ابراهیم جعفری نیا، وحید رستم خانی، آهنگسازی و صداگذاری: علی سینا رضانیا، روابط عمومی: نیکی بابامرادی، طراح گریم: مهین اعلا، پدرام برزگر، مدیر تولید: ابوالقاسم هتلچی، صداپیشگان: مهبد قناعت پیشه، مهسا ایرانیان، مهدی پر، گلچهره زند، حمید سربندی، عروسک گردانان: احمد آکشته، علی افشاری، میرآرش مصطفایی، ساخت عروسک: محمد اعلمی و بازیگران: یوسف صیادی، آرش نوذری، بهراد خرازی، عباس محبوب، شراره درشتی، امیرحسین حاجی زادگان.
برنامه «همین الان یهویی» جمعه ها حوالی ساعت ۱۴ از شبکه دو سیما پخش می شود.
یاسمن رئیسی یکتا

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000